Wielu sprzedawców robi dość istotny błąd. Przedstawiając produkt eksponują funkcjonalności, które według nich są ważne, a nie klienta. Warto, więc zatroszczyć się okompletną kontrolę zapotrzebowań klienta, która obejmuje dopytywanie jak i próbę zrozumienia jego wyznaczników mających wpływ na podjęcie decyzji o zakupie. W głównej mierze chodzi o zademonstrowanie hipotetycznemu klientowi, że dany produkt zmieni jego życie. Należy też zadbać, aby klient czuł radość z powodu zakupu i miał świadomość, że dobrze ulokował pieniądze. Próbując ukazać produkt, sprzedawcy nie powinni zapominać o dostosowaniu przekazu do najistotniejszych potrzeb klienta oraz jego oczekiwań. Wielu ludzi nie zachęcą hasła o niewielkiej cenie, lecz marka jak i niepowszechność danego produktu. W rezultacie każdy pragnie być dobrze widziany w oczach przyjaciół. Dodatkowo każdy sprzedawca powinien nie tyle skupiać się na parametrach produktu, lecz na tym, w jaki sposób klient może go użyć. żadnej osoby nie interesuje, czym jest dana rzecz, lecz co może dla niego zrobić czy co zmienić. Dzięki temu klient podejdzie do zakupu bardziej emocjonalnie a sprzedawca w jego oczach stanie się wiarygodniejszy. Prezentując dany produkt warto również uwydatnić korzyści, jakie kupujący odniesie i straty, jeżeli tego nie zrobi. Opłaca się więc zadbać by w oczach klienta produkt był rozchwytywany, a sprzedawca ma jego ostatnie sztuki, które za niedługo się sprzedadzą. Dzięki tej łatwej sztuczce klient zacznie pożądać kupna i nie będzie się starał poddawać go głębszej analizie.Kończąc umowę warto zadbać, by nie oferować za dużo czasu na przemyślenie. Dlatego warto być bezkompromisowym i dać klientowi świadomość dokonania najlepszego wyboru.
Strona www: Optima online